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Hello World!

Prof Dr. J. Martin

Prof Dr. J. Martin

Professor of Game Design at Mediadesign University for Applied Sciences; writer, science advisor, and creative director.

Professor für Game Design an der Mediadesign Hochschule Düsseldorf; Schreiber, wissenschaftlicher Berater und Creative Director.

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More About Me

Academic

  • Professor at Mediadesign University for Applied Sciences in Düsseldorf, lecturing on game design fundamentals & methodologies from first ideas to pitch presentations; media education/media psychology & game-based learning; innovative game design; and social & ethical aspects. Also, for the Media & Communication Management faculty, media theory & history, media research, media ethics, and media technologies.
  • My research papers focusing on game design methodologies can be accessed at ResarchGate.
  • Doctor’s degree July 2009 at Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf, Germany, with a thesis on postmodern American literature and literary criticism.
  • M.A. degree in Modern English and American Literature Studies; Medieval English Language and Literature Studies (with a focus on language history and language change); and Modern German Literature Studies; with a thesis on identity strategies in the novels of John Barth from 1956 to 1979.
  • Diplomas in the classical languages Latin, Greek, and Hebrew; four additional semesters Modern Japan Studies and Philosophy.
  • Certified CompTIA A+ computer support technician so I can answer with yes when asked at cocktail parties if I’ve learned anything useful.

Writing & Gaming

  • 2006–2010 Co-founder & managing director of the independent game developer studio Linking People, Inc., Hong Kong.
  • Member of the Freier Deutscher Autorenverband (the non-union German Writers Guild), Member of the Board & Online Communication Manager FDA/NRW.
  • Partner/editor at Werbeblogger (currently dormant deceased), the most widely read German-language blog for Advertising, Marketing, and PR.
  • Instructor/speaker for the Akademie des Deutschen Buchhandels with seminars and workshops for corporate publishers.
  • Recent publications: Ludotronics: A Comprehensive Game Design Methodology From First Ideas to Spectacular Pitches and Proposals (ISBN 978-3-00-061759-1, 2019; “Learning to Play, Playing to Learn: An Integrated Design Approach for Learning Experiences in Video Games” (DOI: 10.13140/RG.2.2.27834.13765, 2018).

Economic

  • The brain behind the brand gyokusai for Brand Fiction, Social Scripts, and Story Design.
  • Co-founder of the freelance network Sinnflut-Projekt for media professionals.
  • Freelance science advisor for gaming media & social communication research with a focus on ethical, social, & cultural aspects: scientific standards, data collection/analysis, and best-practice recommendations for institutions, businesses, professional services, and political parties.
  • Freelance creative director focused on collaborative/cocreative network design and communication platforms for globally distributed B2B companies.

Mehr über mich

Akademisches

  • Professor an der Mediadesign Hochschule in Düsseldorf mit Vorlesungen zu Game Design-Grundlagen und -Methodologien von der ersten Idee bis zum Pitch, Mediendidaktik/Medienpsychology & Game-Based Learning und soziale & ethische Aspekte. Sowie, im Fachbereich Medien- und Kommunikationsmanagement, Medientheorie & Mediengeschichte, Medienforschung, Medienethik und Medientechnologien.
  • Meine wissenschaftlichen Publikationen mit Fokus auf Game Design–Methodologien sind auf ResarchGate zugänglich.
  • Promoviert Juli 2009 an der Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf mit einer Arbeit zur amerikanischen Literatur und Literaturkritik der Postmoderne.
  • M.A. in den Fächern Anglistik/Amerikanistik, Ältere Anglistik/Sprachgeschichte (Schwerpunkte Sprachwandel und Mittelalter) und Neuere Deutsche Literatur mit einer Arbeit zu Identitätsstrategien im Werk von John Barth 1956–1979.
  • Großes Latinum, Graecum, Hebraicum; vier Semester Zusatzstudium Modernes Japan und Philosophie.
  • Zertifizierter Computertechniker nach CompTIA, damit ich die Partyfrage, ob ich auch etwas Anständiges gelernt habe, mit ja beantworten kann.

Schreiberisches & Spielerisches

  • 2006–2010 Mitgründer und Managing Director des Independent Game Developer Studios Linking People, Inc., Hong Kong.
  • Mitglied im Freien Deutschen Autorenverband, Schutzverband Deutscher Schriftsteller e.V., Vorstandsmitglied & Leiter Online-Kommunikation Landesverband FDA/NRW.
  • Partner/Editor beim Werbeblogger (zur Zeit ruhend verblichen), dem meistgelesenen deutschsprachigen Blog für Werbung, Marketing und PR.
  • Referent der Akademie des Deutschen Buchhandels in München mit Seminaren und Workshops für Corporate Publishers.
  • Aktuelle Veröffentlichungen: Ludotronics: A Comprehensive Game Design Methodology From First Ideas to Spectacular Pitches and Proposals (ISBN 978-3-00-061759-1, 2019); “Learning to Play, Playing to Learn: An Integrated Design Approach for Learning Experiences in Video Games” (DOI: 10.13140/RG.2.2.27834.13765, 2018).

Kommerzielles

  • Mensch hinter der Marke gyokusai für Brand Fiction, Social Scripts und Story Design.
  • Mitgründer des Sinnflut-Projekt Netzwerks für selbständige Kreative aus der Medienbranche.
  • Freier wissenschaftlicher Berater im Bereich Gaming Media- & Social Communication-Forschung mit Fokus auf ethische, soziale und kulturelle Aspekte: wissenschaftliche Standards, Datenerhebung/-analyse und Handlungsempfehlungen für Institutionen, Unternehmen, Unternehmensdienstleister und politische Parteien.
  • Freier Creative Director mit Schwerpunkt Konzeption kollaborativer/kokreativer Netzwerke und Kommunikationsplattformen für weltweit verteilte Unternehmen im B2B.

And now sit back, relax, and watch this clip with Harlan Ellison!

Harlan Ellison—Pay the Writer

Enjoy!